Gode reklamefilmer? (Heftet)

Etiske og estetiske perspektiver på reklamefilmkvalitet

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2004
Antall sider: 138
Forlag: IJ-forlaget
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788271472610
Omtale Gode reklamefilmer?
Noe reklame er kjedelig, noe irriterende, mye overser vi, men det finnes også reklame som er underholdende, som får oss til å trekke på smilebåndet, og som rett og slett er god.

I denne boka drøftes reklamens kvalitet ut fra en mengde eksempler. Her presenteres prisvinnende reklamefilmer med estetisk spennende uttrykk, så vel som reklamefilmer som befinner seg i et grenseland etisk sett. Svaret på hvorvidt en reklamefilm er god eller ikke, har blant annet å gjøre med hvem som stiller spørsmålet. For produsenter og markedsførere er reklamen god når den effektivt løser sine oppgaver, mens den vanlige forbruker og samfunnsborger er opptatt av at reklamen, som preger våre daglige visuelle omgivelser og medienes innhold, skal ha estetiske og etiske kvaliteter.

Gode reklamefilmer henvender seg både til studenter i medievitenskap og til alle andre som er opptatt av reklame.

Til toppen